Valg Næsby Bestemmer

Valg De ti valgmuligheder

Der er indkommet 10 idéer, som der stemmes om. Valget foregår på Næsby Skole om eftermiddagen og i Næsby Hallerne om aftenen. For at komme igennem med en idé, skal mindst 2% have stemt på den.Næsby Bestemmer har fået tildelt 200.000. Disse penge skal anvendes til de idéer, som bliver stemt ind af beboerne i området. Alle over 10 år har stemmeret.

Stemmerne tælles op på valgdagen den 27.11.19 om aftenen, og derefter holdes der møde med idéstillerne. Fra Næsby Skole har elevrådet en idé om strandfodbold med, og en elev har en idé med om GPS spøgelsesskattejagt.

Alle elever fra området over 10 år kunne deltage i valghandlingen og dermed ikke alene være med til at bestemme, men også få indsigt i demokratiets spilleregler.

En god valgdag og læring i praksis for eleverne.

Tak til Næsby Bestemmer