Næsby Skoles vision

Næsby Skole er et åbent og ambitiøst læringsfællesskab, som balancerer mellem stabilitet og udvikling, og som vægter et højt fagligt niveau og trivsel for alle – individuelt og i fællesskab. Elever, forældre og medarbejdere står aktivt og ansvarligt sammen om læring og trivsel i gensidig tillid og respekt.

Vi møder hinanden venligt, imødekommende og inkluderende, og vi ser forskelligheder som et plus. Skoledagen er varieret, motiverende, differentieret og giver mening for alle. Skolens værdigrundlag mærkes i alles adfærd. Fundamentet er bygget på ordentlighed og bevidsthed om, at eleverne skal gøres parate til fremtiden. Fællesskabet er altid i centrum, så eleverne sendes videre fra skolen som ansvarlige, selvstændige, fagligt/socialt kompetente og livsduelige. Kort sagt, eleverne trives, lærer og lever.