SFO

SFO består af SFO, ForårsSFO og SFO2.

Næsby SFO er en funktions- og aldersintegreret institution, hvor der kan vælges aktiviteter på tværs af årgange/klasser, og hvor de enkelte værksteder har forskellige funktioner.

Næsby SFO2 er en funktionsopdelt institution med forskellige værksteder, hvor der tilbydes aktiviteter på tværs af 4. årgang.

ForårsSFO er målrettet de kommende børnehaveklasser. ForårsSFO er medvirkende til at fremme overgang fra Børnehus til Skolen. ForårsSFO er i en tidsbegrænset periode, fra den 1. marts til skolestart i august måned.

SFO’ernes aktiviteter tager udgangspunkt i de styrkede pædagogiske læreplaner og børnenes ønsker.

De tre SFO’er samarbejder på tværs af SFO-afdelinger og undervisningen F.eks. læseven fra 4. årgang til ForårsSFO, fællesarrangementer mellem de tre SFO’er, overgang fra 3. årgang (SFO) til SFO2 og overgang fra ForårsSFO til børnehaveklassen.

Afdelingsleder, Irene Vierø er leder af SFO’erne.